Buscar

ENTREVISTA: PETER CRISS (artista en solitario y exKISS). INTERVIEW: Peter Criss (solo artist and Ex-Kiss)

Cuando era chaval, KISS era una parte enorme de mi vida musical, demonios, incluso una vez estuve en una banda con compañeros de colegio y nos hacíamos nuestras propias versiones del maquillaje de KISS. Mientras otros miraban a Stanley y Simmons, para mí siempre fueron las enormes personalidades de Peter y Ace las que resonaban más y de hecho sus discos en solitario fueron lo que más escuchaba, sobre todo el de Peter abriendo un nuevo mundo de música que no era simplemente puro rock duro.

Con los años el Sr. Criss sacó buena música, escribió la mejor autobiografía de un miembro de KISS, tomó clases de interpretación y sobrevivió al cáncer. Ahora ha decidido retirarse de actuar y una de sus últimas fechas es aquí en Australia en Mayo. ¡También tiene un nuevo disco de rock duro de camino! Me reuní con uno de mis héroes de infancia y descubrí que es un tipo muy majo…

Peter: Hola Mark.

The Rockpit: Hola Peter, espero que estés bien. Gracias por tomarte el tiempo para hablar con The Rockpit hoy. Como ex miembro de la KISS Army cuando era niño, es un honor finalmente conseguir hablar contigo.

Peter: Oh, me va bien; esta es mi última entrevista así que estoy listo para coger la leche y una galleta Oreo y ponerme cómodo para ver una buena película.

The Rockpit: Eso me parece muy bien, te relajas al final del día y en esta parte del mundo estamos justo despertando.

Peter: Sí, ya lo sé y yo también pasaré por ello pronto. ¡Ese viaje en avión, oh, es mortal! Pero estoy deseando tocar, estoy muy emocionado, eso por descontado.

The Rockpit: ¿Tocas con algunos músicos de nuestro estado Western Australia, Sisters Doll?

Peter: Sí y tengo muchas ganas de tocar con ellos, al igual que Bruce Kulick, él se lo pasó fenomenal tocando con ellos. Estaba preocupado ya que tengo algunos gatos muy majos aquí con los que he estado tocando, pero él me convenció. Y cuando vaya será con mi guitarra solista de hace 25 años así que eso me hizo sentir mucho mejor. Y luego tenemos también un montón de sorpresas.

The Rockpit: Suena genial. El último show que jamás tocarás en Australia tendrá lugar el 12 de Mayo justo antes de que aparezcas en la KISS Convention el 13 y 14. Ha sido una larga y maravillosa carrera profesional, no solo con KISS; también tienes una serie de magníficas ediciones en solitario a tus espaldas. ¿Por qué decidiste que 2017 sería el año en el que pondrías punto y final a las actuaciones en directo? ¿Te pasas a hacer otras cosas?

Peter:  Sabes qué, tengo 71 años, eso me asusta cuando lo digo (risas), pero si estás junto a mí, soy como un chaval de 15 años. Pero he tenido una carrera musical sorprendente; ya estaba ahí en los años 60 y 70 que fue la mejor época para ser músico. De hecho vi a Janis Joplin, Jimi Hendrix y Jim Morrison y The Beatles cuando era joven. He visto a los más grandes de los grandes actuar; crecí en una época en que la música era tan buena. Estaba Bob Dylan, y las cosas estaban cambiando, las cosas se volvían asombrosas para los músicos en el mundo. Así que toqué en clubs durante 15 años, luego fundé la banda con los chicos.

Peter: Soy un gran fan de los Bee Gee, estaba viendo el saludo a Barry (Gibb, el último superviviente de  los Bee Gee), he sido un gran fan desde que empezaron y me encantó que se levantara y tocase y ahora veo a todos estos tipos, desde los Rolling Stones, Paul McCartney, Rod Steward y tenemos 70 años, y tengo que decirlo, pero estaban extintos y eso es tan real, hay menos rock and roll en el mundo. Menos música en el mundo y eso es triste. Así que tengo 71 años, estoy en el mejor momento de salud que he tenido en tiempo y pensé que si voy a hacerlo tengo que hacerlo ya. Tuve cáncer de pecho masculino y lo vencí y eso cambió mi vida realmente, y mi esposa también venció al cáncer, así que salí y firmé autógrafos, escribí un libro, y los fans tío, y no te levantas delante de 70.000 personas, es solo gracias, buenas noches y se acabó, así que realmente nunca escuchas de los fans a ese nivel, así que cuando me conecté de nuevo conseguí escuchar sus historias y me preguntaban si tocaría o cantaría de nuevo, había mucho amor. Y cuando miro a mi alrededor todo el mundo está ralentizándose o retirándose como Eric Clapton, y me preguntaba lo que me queda. Creo que hay un par de libros, quizá una comedia, y tengo un disco que está ahí guardado nueve años. Y quiero acabarlo adecuadamente.

The Rockpit: Es genial escucharlo, creo que tu libro fue el mejor de las biografías de KISS, así que escuchar que tienes al menos uno en marcha es muy guay, ¡Pero otro disco! Me encantó “One For All” y de eso ya hace diez años. De hecho me pareció que fue tu mejor trabajo.

Peter: Gracias, no me dicen eso lo suficiente, cuando compuse ese realmente sentí que lo compuse desde el corazón, siempre lo intento. Antes de mi cáncer realmente compuse heavy rock and roll, compuse también algunas baladas, pero era más heavy que el material que normalmente hago. Y luego enfermé lo dejé a un lado y lleva ahí esperando estos últimos ocho años. Y cuando me trasladé a California me lo llevé conmigo, no hay voces aún, pero se lo puse a un buen amigo y me dijo que era el mejor material que había escuchado en años y que tenía que terminarlo, así que cuando vuelva en Junio para tocar mi último show en Nueva York lo terminaré.

The Rockpit: Parece que merecerá la pena la espera. Volviendo a 2012 cuando escribiste tu autobiografía, ¿Cómo fue el proceso de escritura para ti? ¿Te reveló algo sobre tu mismo?

Peter: ¡Me encantó escribir! Realmente disfruté escribir ese libro con Larry Slowman, lo encontré muy catártico, realmente llegué a mi corazón y alma y conté tanta verdad… conté toda la verdad y nada más que la verdad, así que, que Dios me ayude (risas). Obtuve una magnífica respuesta de los fans y mucha crítica buena. Pero aprendí otras cosas; me encantan los niños, uno de los libros que estoy escribiendo será un libro para niños, estoy más en contacto con el cáncer ahora, de hecho cantaré en un acto benéfico la semana que viene. También me interesé en la familia, soy afortunado de tener una hermosa casa y una hermosa mujer. Oye, soy un chico callejero, quiero retirarme haciéndolo a mi manera: salir ahí fuera y patear culos, divertirme y saludar una última vez a mis fans australianos.

The Rockpit: Australia siempre he tenido una aventura de amor con KISS y todas las cosas de KISS.

Peter: ¡Hicimos la Melbourne Symphony y me quedé impresionado, tío! ¡Soy el batería y estaba rodeado de músicos serios! Estaba recogiendo mis cosas y por el backstage estaba tan emocionado. ¡Guau! Tienes razón, tenemos una conexión especial, la tenemos con muchos otros lugares pero la siento muy fuerte cuando estoy aquí.

The Rockpit: El KISS Symphony, una magnífica noche.

Peter: ¡Y lo fue, tienes razón, pero realmente quería retirarme con algo un poco más íntimo, realmente quería ese rollo más a lo “club nocturno”, más cerca de los fans, donde pudiera acercarme andando a la mesa y cantarles! Y realmente me di cuenta de que quería volver a donde todo empezó para mí en los clubs. Así es exactamente cómo empezó y exactamente cómo quería que terminase, no quiero retirarme en un gran escenario; quería mucha más intimidad. No quería 70.000 personas, decir  “Gracias y buenas noches”, no lo quería de esa manera.

The Rockpit: Una bonita forma de despedirte. Estoy seguro de que harás a todo el mundo de esa sala muy feliz.

Peter: ¡Oh, lo intentaré tío, créeme! (risas)

The Rockpit: Has hecho un poco de interpretación junto con la música, de hecho te vi el otro día en “Frame of Minda”, que no sabía que salías tú hasta que te vi. ¿Hay más planes de interpretación?

Peter: (risas) Me gustaría, realmente me lo pasé genial haciendo eso, me pareció divertidísimo. De verdad lo disfruté; hice dos años en la escuela de interpretación y me encantó. Hice eso entonces, luego volví con los chicos y dejé la interpretación, pero te diré ahora que si alguien me llamase por teléfono y tuviera una película, ciertamente me interesaría. Es muy divertido, hay muchas esperas, un poco como estar en una banda. Pero lo disfruté, gracias por preguntar, ¿Te gustó? Es un mundo totalmente diferente.

The Rockpit: Sí, estuvo bien, es como cuando ves a alguien a quien conoces hacer algo de forma inesperadamente guay y piensas, “¡Guau, nunca imaginaba que supiera hacer eso!”. Volviendo a la música, ¿Hay algo que te quede por hacer? ¿Algo que se te pasó en el pasado y te desearías haber hecho? ¿Alguna oportunidad que desearías haber tomado?

Peter: En KISS hicimos muchas cosas y ahora somos estrellas de rock mayores, no sé, lo del Hall of Fame fue algo grande, y amo a los otros tres chicos pero estoy orgulloso de lo que he logrado: era un chaval de las calles de Nueva York y trabajé durante 50 años y estoy muy orgulloso de eso, de eso y del éxito número uno. Donde me crié, yo era un batería y tenías que saberlo todo, tío. Aprendí primero jazz, luego soul en una banda de 15 miembros, un poco de funky, luego una banda de rock y vuelta a empezar, así que siempre pensé que finalmente haría algo de música. Recuerdo cuando estaba tocando la batería en mi primera banda y canté mejor que el cantante de la banda y me convertí en el cantante (risas). Ha sido un viaje magnífico.

The Rockpit: Ciertamente tú me diste algunos de mis momentos favoritos de KISS: “Black Diamond”, “Hard Luck Woman”, por mencionar un par y luego tu disco en solitario que abrió diferentes tipos de música para muchos fans del rock. Me muero por preguntarte esto, es algo que siempre creí de chaval, pero actualmente ya no estoy seguro. ¿Crees que la música todavía puede cambiar el mundo o solo fue un sueño que teníamos en los años 60 y 70?

Peter: Sí, pero no ahora, ahora no. Cuando perdimos a John Lennon pensé que se había acabado, de hecho cuando perdimos a Buddy Holly pensé que la música había muerto, pero perder a gente como esa y a Elvis dejó un gran vació, y de algún modo nos las arreglamos para mantenerlo todo unido. ¿Pero ahora? Fue interesante ver los premios Bee Gee MTV; pude ver un par de jóvenes bandas de rock que nunca había visto antes y debo admitir que me impresionaron, tenían como 23 o 24 años, y me acordé de cuando nosotros estábamos en el escenario, tenían mucho talento, y creo que el talento está ahí. No que esa banda pueda cambiar el mundo. Nosotros cambiamos un montón de cosas pero nunca como The Beatles o The Stones, aunque sé que tenemos muchos fans y son fanáticos así que puede que no estén de acuerdo conmigo. Pero no escucho un talento que pudiera tumbarme y yo dijera, “¡Ya está, estos tíos lo tienen!”. Y todos ya venimos de vuelta.

The Rockpit: Como músico, ¿Ser aceptado en el Rock and Roll Hall of Fame es la cima de una Carrera?

Peter: Sí. Sí lo es y desearía que mi madre y mi padre hubieran estado allí para verlo. Pero realmente lo con lo siempre soñé cuando les decía a mis padres que un día tocaría en el Madison Square Garden, y eso para mí fue lo más grande y sigue siendo lo más grande que jamás he hecho en mi vida. Cuando tenía 13 años le dije a mi madre que un día tocaría allí y cuando finalmente lo hice y vi a mis padres entre el público de 25.000 personas, mi madre y mi padre llorando y yo también aunque iba maquillado, fue abrumador. Todo hasta ahí fue loco, todo lo de después fue la nata. Realmente no me metí en ello para ser una estrella de rock, y odio esa palabra, es solo una etiqueta, yo solo quería ser buen músico y tocar buena música. ¡No piensas en las recompensas y en los obstáculos, no piensas en vivir en una mansión con 22 dormitorios con chicas desnudas y tener demasiados coches! Yo viví todo eso pero tienes que calmarte o se desvanece, ya no hay estrellas de rock, no hay excesos, nadie tan creativo o loco como Clapton o Ginger Baker…

The Rockpit: Si hubieras podido ser una “persona que pasa desapercibida” en el estudio durante la creación de algún gran disco de rock, simplemente presenciar como surgía la magia, y como se formaba todo, ¿Cuál sería ese disco y por qué?

Peter: (risas) ¡Guau! Me habría encantado haber estado en el disco The White Album de The Beatles. ¡Estás de broma! Escojo Sergeant Pepper, pero creo que me quedaría The White Album, ¡Pura genialidad!

The Rockpit: Uno de los discos más grandioso jamás y el proceso en aquellos tiempos, sin samples, sin marcar sonidos, sin Pro-Tools. Tanto esfuerzo y creatividad.

Peter: Muy Bueno, tienes razón; realmente tenías que tener talento (risas) tenías que ser creativo. Tenías que hacerlo con lo que tenías y empujar. Quiero decir, yo empecé con 4 pistas y cuando tuvimos 8 pistas fue como, “¡Oh Dios mío, ocho pistas!”. Y cuando tuvimos 16 pensé que estábamos en el cielo! Y ahora todo está computerizado, todo fétido, todo está en mi Apple y podría hacer un disco de la noche a la mañana si me apeteciera. Pero no hay nada como los viejos tiempos, ese corte y empalme de la cinta, los sonidos de lo que creabas, hoy en día no existe. ¡Demasiado moderno! ¡Demasiada alta tecnología para mí!

The Rockpit: Y siempre cerramos con una fácil, Peter: ¿Cuál es el significado de la vida?

Peter: ¿Cual es el significado de la vida? (risas) Para mí el significado de la vida es “Dios”. Es así de simple, tío, esas cuatro letras y doy gracias cada día por mi vida y mis tres gatos. Y las cartas de los fans que me encuentro a diario son verdaderamente una bendición. No siempre son positivas, por supuesto hay gente cínica en el mundo, me imagino a este loco en una habitación oscura escribiendo todo malo sobre todo el mundo porque odia a todo el mundo. Pero aceptas la vida tal y como viene y apartas esa negatividad.

The Rockpit: Debo admitir que nunca pensé en preguntarte por tus gatos.

Peter: Ah claro, ellos me hablan, los amo. Tenemos una gata que adoptamos hace 7 años de un refugio, se llama Fanny, fue muy triste, la tenía en esta pequeña jaula. Luego tenemos dos gatos: uno que se llama Bando y otro llamado Rouse, y luego tenemos un gato que se perdió llamado Buddy. Así que, sí tengo mis gatos, ellos me hacen feliz.

The Rockpit: ¡Ha sido tan magnífico hablar hoy contigo Peter que podría continuar todo el día! Muchas gracias por tomarte el tiempo para The Rockpit.

Peter: Eres un caballero absolutamente genial, muchas gracias por tenerme aquí charlando. Nos vemos cuando vaya, me encantaría saludarte.

The Rockpit: ¡Hagámoslo, gracias de nuevo: ya puedes volver a esas galletas Oreo!

Peter: (risas) ¡Te acordaste! ¡Eres divertido! Gracias tío, que pases una magnífica noche.

Fuente: www.therockpit.net

Traducción: Mauricio Vázquez

 

When I was a kid Kiss was a huge part of my musical life, hell, at one time I was even in a band with school mates and we donmed our own versions of the Kiss make-up! While others looked to Stanley and Simmons for me it was always the larger than life personalities of Peter and Ace that resonated the most and indeed they were the solo albums I listened to most of all – Peter’s especially opening up a whole new world of music that wasn’tjust straight Hard Rock.

Over the years Mr. Criss put out some fine music, wrote the best (auto) biography by a Kiss member, took up acting and survived cancer. Now he’s decided to retire from performing and one of his very last dates is here in Australia in May. He’s also got a new Hard Rocking album on the way! I just caught up with one of my childhood heroes and found out he’s a very cool guy indeed…

Peter: Hello Mark.

The Rockpit: Hello Peter I hope you’re well. Thank you for taking the time to talk to the Rockpit today, as an ex member of the Kiss army as a kid it’s an honour to finally get to speak with you.

Peter:  Oh I’m doing alright; this is my last interview so I’m getting ready to grab my milk and an Oreo cookie and settle down to watch a good movie.

The Rockpit: That sounds pretty good to me, you’re relaxing at the end of the day and on this side of the world we’re just waking up.

Peter: Yeah, I know and I’ll be going through the same thing soon. That plane ride oh it’s murder! But I’m looking forward to playing I’m very excited, that’s for sure.

The Rockpit: And you’re playing with some musicians from our great State of Western Australia – Sisters Doll?

Peter: Yes I am and I’m looking forward to playing with them as Bruce Kulick – he has a ball playing with them. I was concerned as I’ve got some pretty cool cats I’ve been playing with over here, but he convinced me. And when I’m over it’ll be with my lead guitar player of 25 years so that made me feel a lot better. And then we’ve got a bunch of surprises too.

The Rockpit: That sounds great. The last ever show you will play in Australia takes place on 12th may just before you appear at the Kiss Convention on 13th and 14th. It’s been a long and wonderful career, not just with Kiss; you’ve also got a string of great solo releases behind you too. Why did you decide that 2017 would be the year you’d call it a day for ‘live’ performances? Are you moving on to do other things?

Peter: You know what, I’m seventy one, that scares me when I say that (laughs), but if you’re around me I’m like a fifteen year old kid, I really am. But I’ve had an amazing career in music; I was around in the 60’s and 70’s which was about the best time to be a musician. I actually saw Janis Joplin, Jimi Hendrix and Jim Morrison and The Beatles when I was young. I’ve seen the greatest of the greats perform; I grew up at a time when music was so cool. There was Bob Dylan, and things were changing – things were becoming amazing for musicians in the world. So I played clubs for 15 years, then I started the band with the guys.

Peter:  I’m a big Bee Gee fan, I was watching the salute to Barry (Gibb, the last surviving Bee Gee), I’ve been a big fan since they started and I love that he got up there and performed and I see now all these guys from the Rolling Stones, Paul McCartney, Rod Stewart and we’re all in our 70’s now, and I hate to say it but were dying out and that’s so real, there’s less Rock and Roll in the world. Less music in the world and it’s kinda sad. So I’m 71 I’m in the best health I’ve been in for a while and I thought if I’m gonna do it I gotta do it now. I had male breast cancer and I beat it and that’s really changed my life, and my wife also beat cancer too, so I went out I signed autographs, I wrote a book and the fans man, and you don’t get this up on stage in front of 70,000 people it’s just thank you, goodnight and you’re gone, so you never really hear from the fans at that level, so when I connected again I got to hear their stories and they’d ask me if I’d play again or sing again, there was so much love. And when I looked around everyone was slowing down or retiring like Eric Clapton, and I wondered what I has left. I think there are a couple of books, maybe a comedy, and I have an album I’ve been sitting on for nine years now! And I want to finish that properly.

The Rockpit: That is so cool to hear, I think your book was the best of the Kiss biographies so to hear you have another one at least in the works is pretty cool, but another album! I loved ‘One For All’ and that’s ten years now. I actually thought it was your best work.

Peter: Thank you, I don’t get told that enough, when I wrote that one I really felt I wrote from the heart, I always try. Before my cancer though I really put down some really heavy Rock and Roll, I put down some ballads too, but it was heavier than the stuff I normally do. And then I got sick and I put it aside and I’ve been sat on it these last eight years. And when I moved to California I took it with me, there aren’t any vocals on there yet, but I played it to a good friend and he told me that it was the best stuff he’d heard in years and I had to finish it, so when I’m over in June to play my last show in New York City I’ll finish it.

The Rockpit: That sounds like it will be worth the wait. Back in 2012 when you wrote your autobiography, how was the writing process for you? Did it reveal anything to you about yourself?

Peter: I loved writing! I really enjoyed writing that book with Larry Slowman, I found it very cathartic, I really reached into my heart and soul and told as much truth… I told all the truth and nothing but the truth, so help me God (laughs). I got a great response from the fans and plenty of great feedback.  But I learnt other things; I love kids – one of the books I’m writing will be a kids book, I’m more in touch with cancer now, I’m actually singing at a benefit next week. I also got more interested in family, I’m lucky to have a beautiful house and a beautiful wife. Hey I’m a street kid man, I want to bow out doing it my way, get out there and kick some ass, have some fun and say hello one last time to my Australian fans.

The Rockpit: Australia has always had a love affair with Kiss and all things Kiss.

Peter: You guys have, we did the Melbourne Symphony and I was in awe man! I’m the drummer and I’m surrounded by some serious musicians! I was pacing back and for the back stage I was so excited.  Wow! You’re right we do have a special connection, we do have it with plenty of other places but I do feel it so strongly when I’m there.

The Rockpit: The Kiss Symphony, a great night.

Peter: And that was, you’re right but I really wanted to bow out with something a little more intimate, I really wanted that more ‘nightclub’ vibe, closer to the fans, where I could actually walk up to the frigging table and sing to them! And I really realised that I wanted to go back to where it all started and it all started for me in nightclubs. That’s exactly how it started and exactly how I wanted to end it, I don’t want to bow out on a big stage; I wanted a lot more intimacy. I didn’t want the 70,000 people “Thank you and goodnight” I didn’t want it that way.

The Rockpit: A beautiful way to bow out. I’m sure you’ll make everyone in that room really happy.

Peter: Oh I’m going to try man, believe me! (laughs)

The Rockpit: You’ve done a bit of acting along with the music, I actually saw you the other day on ‘Frame of Mind’ which I didn’t realise you were in until I saw it. Is anymore acting on the cards?

Peter: (laughs) I would like to I really had a ball doing that, I thought it was hilarious. I really did enjoy it; I did two years at acting school and loved it. I did that then got back with the guys and kind of left the acting behind, but I’ll tell you now if someone called me on the phone and had a movie, I’d certainly be interested. It’s a lot of fun; you just wait around a lot, a bit like being in a band.  But I enjoyed it, thank you for asking, did you enjoy it. It’s a whole different world.

The Rockpit: Yeah it was really cool, it’s like when you see someone you know do something unexpectedly cool and you think, “Wow I never knew they could do that!” Getting back to the music, is there anything you’ve left unsaid? Anything that’s slipped you by in the past and you wish you’d done it? Any opportunities that you wish you’d taken?

Peter: In Kiss we did such a lot of things and now we’re senior rock stars I don’t know, the Hall of Fame was such a big thing, and I love the other three but I’m proud of what I’ve achieved:  I was a kid from the streets of New York City and I worked for 50 years and I’m really proud of that, that and the number one hit. Where I grew up I was a drummer and you had to know everything man, I learnt Jazz first then Soul in a 15 piece band, a bit of funk, then a kick ass Rock band and back again, so I always thought that eventually I’d make something of music, I remember when I was drumming in my first band and I out-sang the lead singer in the band and became the lead singer. (laughs) It’s been a great ride.

The Rockpit: You certainly gave me some of my favourite moments in Kiss: ‘Black Diamond’; ‘Hard Luck Woman’ just to mention a couple and then your solo album which opened up different types of music for many rock fans.

The Rockpit: I’ve been dying to ask you this one, it’s something I always believed as a kid, but these days I’m not so sure anymore. Do you think that music can still change the world or was that just a dream we had in the 60’s and 70’s?

Peter: Yes, but not now, not now. When we lost John Lennon I thought it was over, actually when we lost Buddy Holly I thought the music died, but losing people like that and Elvis left a big gap, and somehow we managed to hold it all together. But now? It was quite interesting watching the MTV Bee Gee awards; I got to see a few a couple of young Rock bands that I’d never seen before and I must admit they impressed me, they were like 23, 24 and I remembered when we were that age – they had a lot of talent, and I think that talent is there, but I still haven’t heard for want of better words, ‘The Messiahs’, they haven’t come yet. Not that band that can change the world. We changed a helluva lot of things but never like The Beatles or The Stones, though I know we have a lot of fans and they are fanatical so they might disagree!  But I don’t hear any talent that could knock me on the floor and I would say “This is it – these guys are it!” And we’re well overdue.

The Rockpit: As a musician, is it the pinnacle of a career to be inducted into the Rock and Roll Hall of Fame?

Peter: Yes. Yeah it is and I wish my Mom and Dad had been there to see it. But really what I always dreamed of was when I told my parents that I would play Maddison Square Gardens one day, and that to me was the biggest thing and still is the biggest thing I’ve ever done in my life. When I was 13 I told my Mom I would play there one day and when I finally did and saw my Mom and Dad in the audience of 25,000 people, my Mom and Dad crying and I’m crying even though I’m wearing make-up – it was just overwhelming. Everything up to that was crazy, everything after that was just whipped cream. I didn’t really get into it to be a Rock Star, and I hate that word it’s such a label, I just wanted to be a good musician and play good music. You don’t think about the rewards and the pitfalls, no thoughts about living In a 22 bedroom mansion with naked girls, and having too many cars!  I lived through that but you have to slow down, or it fades, there’s no Rock Stars anymore, no excess no one as creative or as crazy as Clapton or Ginger Baker…

The Rockpit: If you could have been a ‘Fly on the Wall’ in the Studio for the creation of any great Rock album, just to witness how the magic happened, and how it all came together, what’s that album for you and why?

Peter: (laughing) Wow! I would have loved to have been a ‘fly on the wall’ for ‘The White Album’, by The Beatles. Are you kidding! I would take ‘Sergeant Pepper’, but I think I’d take ‘The White Album’ – pure genius!

The Rockpit: One of the greatest albums ever and the process in those days, no sampling, no dialling up sounds, no Pro-Tools. So much effort and creativity.

Peter: Very cool, you’re right; you really had to have talent (laughs) you had to be creative. You had to make do with what you had and push it. I mean I started with 4 tracks and when we got to 8 tracks – it was like “Oh my God eight tracks!” And when we got to 16 I thought we were in heaven! And now it’s all computerised, all funky, it’s all on my Apple and I could make an album overnight if I felt like it. But there’s nothing like the old days, that splicing of tape, the whole sounds of what you created, it’s kinda missing today. Too modern! Too high tech for me!

The Rockpit: And we always close with an easy one Peter: ‘What is the meaning of life?”

Peter: What is the meaning of life? (laughs) To me the meaning of life is ‘God’. It’s just that simple man, those three letters and I give up thanks every day for my life and my three cats! And the fan letters I wake up to are truly a blessing. They’re not always that positive of course there are cynical people out there in the world, I picture this crazy guy in a black room writing everything bad about everybody  because he don’t like no-one – he’s the ‘Nowhere Man”! But you take life as it comes and shut out that negativity.

The Rockpit: I must admit I never thought of asking you about your cats!

Peter: Oh sure, they talk to me, I love them. We’ve got a girl we adopted 7 years ago from a shelter ‘Fanny’, it was very sad she was kept in this little cage. Then we have two Maine Coons:  one called ‘Bando’ and one called ‘Rouse’ and then we have a stray cat called ‘Buddy’. So yeah I’ve got my cats around me, they keep me happy.

The Rockpit: It’s been so cool to talk to you today Peter I could go on all day!  Thanks so much for taking the time for The Rockpit.

Peter: You are an absolute very cool gentleman, thank you so much for having me to talk to you. Let’s meet when I get over, I’d love to say hi.

The Rockpit: Let’s do it, thanks again: you can get back to those Oreo’s now!

Peter: (laughing) You remembered! You’re very funny! Thanks man, have a great night.

Source: www.therockpit.net

Compartir:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

Síguenos

Kiss Army Spain os da la bienvenida, única web y Fan Club español autorizado por Kiss. Creado por Javier Rueda. Programación BiroStudio.

Staff

Javier Rueda (Webmaster)
web@kissarmyspain.es

Mauricio Vázquez (Colaborador / Traducciones)
mauricio@kissarmyspain.com

Alex Barreiro (Colaborador / Eventos)
alex@kissarmyspain.com